Overthinking

As all of us knew that beauty is cruelty . I mean yeah , beauty lies in the eyes of the beholder . But as Malaysian nowdays. My face is common just like mehh nothing special. I don't know why but people keep unliked me? or isn't just perasaan aku heh ? . I  do feel myself preetayyy enough to show that I'm thankful enough to My Almighty . But people keep makes me feel down and down after all . Am I insufficient ? am I ugly ? why do they keep hatin' me ? this question keep appear in my mind and it's makes me felt so small and down. Just like in my class, aku tak tahu apa masalah classmates aku yang tak suka sangat dekat aku ? dekat kawan kawan aku? nak kata yang kami ni obviously menonjol sangat dalam kelas takde la sangat , just sometimes . tettt aku tahu this one guys tak suka dekat aku time kami pergi camping dekat sedim time semester 2 . Bila geng aku dengan aku naik white water rafting and he's shouting geng gedik dah mai ? and I be like come on dudes did I using your fuckin mother money to eat and study ? Did I ? HELL NO right ? Yes, memang boleh nak dikatakan group aku antara yang banyak gaduh antara kelas , but why ? sebab kami ditindas? atas sebab apa kami ditindas ? rupa ? sangat tak logik duhh . Zaman apa korang duduk wehh zaman firaun ke apa ? Benda macam ni yang buat aku overthinking , scared to voice out my opinion , sebab sikap PREJUDIS seorang manusia . Prejudis boleh membunuh tiap rasa insan didalam diri mereka sendiri , rasa ingin tahu , rasa ingin bersuara , rasa ingin berkata . Hilang . Yang muncul didalam diri selepas itu hanya timbul rasa ketakutan , timbul rasa rendah diri teramat sangat ,  timbul rasa hina , timbul rasa tak sesuai dengan dunia itu . Ya aku melalui semua itu , susah nak escaped dari dunia ni . Sebab dunia ni sendiri terasa asing dengan aku , tak semua orang boleh memahami perasaan kita , our inner feeling. Deep inside hanya kita sendiri yang duk rasa benda then orang yang tak rasa benda itu sembang macam kita ni buat teruk . No . Bagi aku ni masalah psychology juga, but in my case aku masih boleh handle . Bagi mereka yang kenal aku personally mungkin rasa yang aku ni happy go lucky sentiasa senyum , sentiasa buat lawak, happy pills . I did that all times , but ada masa aku perlukan masa sendirian ketika rehat . Sebab aku ni manusia yang overthinking, everything I does aku memang fikir apa orang kata . Memang kadang kalau nak fikir orang kata tu memang takkan pernah habis but then me , I'm still hurt . Mungkin jiwa dan perasaan aku masih baby kot hahaha. But now I'm slowly nak ubah cara perspektif aku sendiri , biarlah orang nak kata dekat kita , buat apa sakitkan diri sendiri fikir orang kata right ? But then aku perlukan support , aku cepat gelabah aku cepat melatah sebab aku manusia yang tak sempurna . So then , baru baru ni adalah aku pergi kelas , kelas tu pukul 9 then aku datang around 9:06 AM macam tulah . Alah biasalah traffic jammed dekat tepi tasik hihihi , okay 3 orang kami. Aku , roommate aku dengan kawan aku lagi sorang , so then kami masuk la . Time tu baru 7 orang if not mistaken kalau campur kami 3 orang jadi la 10 kan . Lecturer sendiri tak masuk lagi time tu , so bagi aku masih awal lagi la .End of the period diorang bagi kertas nak sign sapa hadir . Yang celakanya diorang tanda aku dengan kawan aku tu as a LATE'S ? roommate aku takda pun benda tu weyy. Then aku tanya la why aku ada late? then JANTAN tak guna yang tak suka kami tu jawab yang awal tadi 7 orang . So damn nice ahh wei roommate aku boleh lak takde late's . Menjawab berjemaah pulak tu bila aku tanya , aku sangat terpingga pingga time tu sebab aku just be like WHY ? JUST WHY ME ? WHY DON'T LIKE ME? sungguh time tu aku rasa what the hell is happening around me , yeah tau la tak suka aku tapi perlu kah tunjuk macam tu sangat . Sometimes aku rasa benda ni kelakar la weh madafaka . I ain't got times for ur jokes. Takpa la kifarah Allah itu ada , aku tau . Tak jadi dekat hang dekat adik hang jadi macam aku takpun Pray the best for ur future daughter dudes . Okay hilang dah geram boleh tulis dekat blog . hahaha. By the ways , I'm slowly healing from sakit that I've been suffering almost a month yeah . Keep dua's all the best for me. InshaAllah for all of us .

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pengalaman mematangkan kita

Rant on Moments

Internship Life