Proceed to Internship

Assalamualaikum Wbt,
Hi gang wassup long time no see 👀 .
Okay now I'm officially done with semester 5. Its like walking through the Hell this semester.
Allah bless me, I barely make it out. Nearly quit actually because of small problems that we have causes it by ourselves but nvm, nobody perfect. I really love all of my friends from my group members and all the DUPians actually. We actually deserve a gold medal that we actually facing a great great problem from ourselves, members, and lecturers. Kesabaran, sabar itu kan indah but please everybody jangan keep it up by urself, I mean the problems. It can broke you inside and out actually, okay for me its difficult. Because if I have any problems with my friends, I wont tell my families. Yelah family aku kenal semua kawan aku, takkan la aku nak cerita dekat family pasai the bad side of my friends. Sebab for me, aku nak berkawan kawan yang boleh buat macam kawan yang boleh kawan until we can tells our great-grandchildren. For me, aku terlalu dan terlalu sayang kawan kawan aku sampai kadang kadang aku tau ramai kata aku bodoh sebab benda macam ni but, I need them in my life not only need them for certain purposes. Yes, ada masa aku perlukan untuk diri sendiri, but I'm also looking for susah senang friends in these middle of duniawi. Sukar nak jumpa friends that actually understands us and caring 😞.

Now done with semester 5, lets proceed about internship. Well actually, dari first lecturer suruh cari tempat I was spacing out. Aku taktau nak minta mana haha. Weh macam cari jodoh tau internship ni huuu.. Bila unit internship buat talk bagitau sapa tak dapat tempat terus aku pun minta dekat Wildlife park without any intention langsung tau. Funny sebab aku dapat dengan sekali send je haha. Aku takde la tahap minat, but aku selalu suka gamble dalam life aku. Since nak masuk poli dulu, aku buat istikarah antara form6 dengan politeknik. Yes takda form6 dalam hati aku, and all the hardship before nak masuk politeknik tu macam macam, aku pejamkan mata and lets it follow the flows. For me its actually Qada and Qadar, dah tertulis disana. Aku try minta merata juga la, try minta Royal belum resort, The chateau , Terengganu , Cameron but hati aku ni, hati aku takda dalam golongan belah hotel haha. Dulu nak minta Lada but tak jadi mungkin ada sebab, dan for me maybe this wildlife park actually the best for me eventhough aku hanya akan mereput di Langkawi. InshaAllah kalau ada rezeki kita pergi luar eh 😊.

Dan aku tak fikir lagi nak sambung Degree but well mama always be mama. Dia orang yang paling kalut sekali tanya aku takmau sambung ke, UUM ke UMT ke . UUM la dekat sikit, gosh mama. Trauma dilah time diploma pun tak habis lagi, tunggu la lepas sat trauma tu, nanti ada rezeki dilah sambung ye 😏.

Anyways, harini dah masuk 20 ramadhan. Doakan saya bertemu kejayaan dunia dan akhirah ye, tak dilupakan juga semoga saya bertemu dengan Jodoh yang baik dan soleh yang dapat membimbing saya ke arah yang lebih baik ❤


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pengalaman mematangkan kita

Rant on Moments

Internship Life